- AI Buzz
- Posts
- 🤖 Youtube stawia AI na pierwszym miejscu w 2024 roku
🤖 Youtube stawia AI na pierwszym miejscu w 2024 roku
AI w tym tygodniu: Microsoft obecny na Super Bowl, Meta będzie rozpoznawać zdjęcia wygenerowane przez AI, Prawdopodobnie SIRI czekają mocne usprawnienia
![](https://media.beehiiv.com/cdn-cgi/image/fit=scale-down,format=auto,onerror=redirect,quality=80/uploads/asset/file/d913d853-d2fc-4657-8336-626fb54a9583/cozienny_newsletter_o_ai__1_.png?t=1700780377)
Cześć! 👋
W dzisiejszym wydaniu wiele dowodów na to, że świat AI jeszcze nie zastopował ani również nie zamierza.
W każdym z poruszanych tematów nowości od znanych gigantów - Microsoft, Youtube, Meta, Apple.
Zapraszamy do czytania 😊
PS. Zapraszamy do oglądania AI zdjęć na naszym Instagramie —> tutaj
💊 W dzisiejszej pigułce:
🏉 Copilot od Microsoft’a na Super Bowl
▶️ Youtube stawia na AI w 2024 roku
🏷️ Meta zacznie oznaczać zdjęcia wygenerowane przez AI
💬 Apple usprawnia rozpoznawanie mowy AI dzięki nowej metodzie
🖼️ Zdjęcia dnia AI
🔨 Narzędzie AI
Czas czytania: 3 minuty
DZISIEJSZE NEWSY
![](https://media.beehiiv.com/cdn-cgi/image/fit=scale-down,format=auto,onerror=redirect,quality=80/uploads/asset/file/9fe966e1-52b8-4bc7-8a98-a9398d73d0f1/image.png?t=1707406878)
źródło: Microsoft
Microsoft świętował pierwszą rocznicę Copilot ogłaszając tymczasem kilka nowych aktualizacji, w tym nowy wygląd interfejsu, edycje obrazu inline, integracje "Designer GPT" i kilka innych. Wszystko to wraz z ogłoszeniem nadchodzącej reklamy firmy na Super Bowl.
Szczegóły:
Główny interfejs aplikacji Copilot zyskał nowy, bardziej elegancki wygląd i odświeżoną wersje sugerowanych podpowiedzi.
Użytkownicy mogą teraz edytować obrazy inline podczas czatów, na przykład zmieniając kolory lub rozmywając tło.
Subskrybenci Copilot Pro zyskują możliwość zmiany rozmiaru i regeneracji obrazów, a wkrótce pojawi się także nowa bezpośrednia integracja z GPT Designer.
Microsoft powraca na Super Bowl z pierwszą reklamą od czterech lat, w której prezentuje Copilot (i ani razu nie wspomina o Bing).
Reklama firmy na Super Bowl sygnalizuje również zmianę marketingową - pozycjonowanie Copilot’a jako bardziej asystenta AI, a mniej narzędzia służącego do research’u.
Zobacz więcej → link
![](https://media.beehiiv.com/cdn-cgi/image/fit=scale-down,format=auto,onerror=redirect,quality=80/uploads/asset/file/b4e26c07-d47a-4717-8c12-8dfb52978d1e/image.png?t=1707406989)
Dyrektor generalny YouTube, Neal Mohan, wymienił generatywną sztuczną inteligencję jako najważniejszy punkt platformy na 2024 rok w nowym poście na blogu Youtube, w którym przedstawił również swoją wizję wzmocnienia pozycji twórców i demokratyzacji dostępu do technologii.
Szczegóły:
Mohan powiedział, że misją jest wykorzystanie sztucznej inteligencji, aby pomóc "wszystkim tworzyć", a nie zastępować twórców.
YouTube Shorts i jego ponad 70 miliardów wyświetleń dziennie będą kluczowym celem testowania nowych możliwości sztucznej inteligencji wideo.
Na blogu podkreślono również nowe eksperymenty, takie jak Dream Screen, który pozwala użytkownikom tworzyć tła generowane przez sztuczną inteligencję do filmów krótkometrażowych oraz Dream Track do muzyki generowanej przez sztuczną inteligencję.
Podczas gdy sztuczna inteligencja wciąż spotyka się z sprzeciwem ze strony wielu twórców - platformy takie jak YouTube pracujące nad wzmocnieniem pozycji twórców mogą pomóc zmienić szersze nastroje. A im bardziej zintegrowana staje się sztuczna inteligencja, tym bardziej rozmowa przenosi się na kreatywne "narzędzie" zamiast kreatywnego "zamiennika".
Czytaj więcej —> tutaj
![](https://media.beehiiv.com/cdn-cgi/image/fit=scale-down,format=auto,onerror=redirect,quality=80/uploads/asset/file/c53fe773-e946-4b68-802b-6cb60cc0d1f1/image.png?t=1707409299)
Meta właśnie opublikowała blog przedstawiający nowe działania na rzecz oznaczania obrazów i mediów tworzonych przez sztuczną inteligencję na swoich platformach, jednocześnie naciskając na wspólne standardy dotyczące identyfikacji treści.
Meta planuje dodawać etykiety do fotorealistycznych obrazów AI publikowanych na Facebooku, Instagramie i Threads w ciągu najbliższego roku za pomocą niewidocznych znaków wodnych i metadanych.
Firma jest współzałożycielem standardów technicznych dla markerów AI i obecnie tworzy narzędzia do wykrywania metadanych na dużą skalę.
Meta dodaje wymagania dotyczące ujawniania przez użytkowników realistycznych obrazów, filmów i postów audio, które nie mają identyfikatorów, z potencjalnymi karami za naruszenia.
Podczas gdy AI deepfakes i zwodnicze media są wyraźnie ogromnym problemem - wydaje się, że kwestia ta będzie prawie niemożliwa do uregulowania. Rozwiązania Meta są krokiem we właściwym kierunku, ale prawdopodobnie pojawią się obejścia.
Czytaj więcej —> tutaj
![](https://media.beehiiv.com/cdn-cgi/image/fit=scale-down,format=auto,onerror=redirect,quality=80/uploads/asset/file/49b3d36d-724d-4d7c-902d-eb281e6ecba2/image.png?t=1707409631)
źródło: Wikipedia
Badacze Apple wprowadzili właśnie nową technikę zwaną "fuzją modeli akustycznych", która integruje dodatkowy model z systemami rozpoznawania mowy, pomagając lepiej rozpoznawać nieznane słowa i nazwy.
Szczegóły:
Modele end-to-end (które przetwarzają mowę na tekst w jednym kroku) mogą często zmagać się z rzadkimi słowami, które nie są często spotykane podczas treningu.
Naukowcy odkryli, że połączenie dodatkowego modelu akustycznego z modelem end-to-end podczas rozpoznawania zapewniło użyteczną dodatkową wymowę i dane audio.
W przypadku niektórych zestawów testowych, podejście to obniżyło wskaźniki błędów słów o ponad 14%, przy lepszych wynikach dla mniej popularnych słów.
Udostępnienie przez Apple nowych badań nad poprawą rozpoznawania mowy jest godne uwagi, biorąc pod uwagę... komicznie słabe możliwości Siri w tej dziedzinie. Biorąc jednak pod uwagę, na czym skupia się artykuł (i inne plotki o rozwoju sztucznej inteligencji Apple), najmniej ulubiony asystent głosowy wszystkich może wkrótce otrzymać poważną aktualizację.
Czytaj więcej —> tutaj
ZDJĘCIE DNIA (WYGENEROWANE PRZEZ 🤖)
Od bogactwa do bankructwa droga niedaleka 😃
![](https://media.beehiiv.com/cdn-cgi/image/fit=scale-down,format=auto,onerror=redirect,quality=80/uploads/asset/file/b1d23abc-aa65-4e36-b433-782913461e5b/image.png?t=1707410965)
![](https://media.beehiiv.com/cdn-cgi/image/fit=scale-down,format=auto,onerror=redirect,quality=80/uploads/asset/file/b1b352fa-21df-45c1-bf35-3c8276cd7d36/image.png?t=1707410978)
![](https://media.beehiiv.com/cdn-cgi/image/fit=scale-down,format=auto,onerror=redirect,quality=80/uploads/asset/file/91a94091-f8bb-4462-9e28-0cb02daa6d3f/image.png?t=1707410994)
![](https://media.beehiiv.com/cdn-cgi/image/fit=scale-down,format=auto,onerror=redirect,quality=80/uploads/asset/file/44898c64-0389-47ac-9980-590d2a2e5755/image.png?t=1707411011)
🔨 Narzędzie AI dnia
Photoshift - zdjęcia Twoich produktów wygenerowane przez AI
![](https://media.beehiiv.com/cdn-cgi/image/fit=scale-down,format=auto,onerror=redirect,quality=80/uploads/asset/file/06caea00-43cd-4e3e-a5ce-0f3552cc70eb/image.png?t=1707410915)
PhotoShift to narzędzie, które z pewnością przysłuży się właścicielom e-commerce.
Pozwoli nam na płynne wkomponowanie naszego produktu w dowolny obraz stock’owy lub scenę w trakcie podróży, tak aby uzyskać uderzająco realistyczne efekty wizualne.
Wypróbujcie i dajcie znać jak wasze efekty 😉 Być może zaoszczędzicie na zatrudnieniu profesjonalnego fotografa.
Wypróbuj tutaj → tutaj
Do zobaczenia za tydzień! 🙂
Co myślisz o dzisiejszym newsletterze AIBUZZ?Daj nam znać jak Ci się podobało. Dzięki Twojej ocenie możemy stać się lepsi. |
PS Jeśli uważasz, że ktoś z Twoich znajomych też powinien dostawać takie maile - wyślij mu link → aibuzz.pl | Dzięki!
PS2 Jeśli uważasz, że AI Buzz powinien pokazać się w twojej społeczności, napisz na [email protected] aby porozmawiać o współpracy